2025 December 19

Mi történt? Duplán vont a rendszer a bankkártyás fizetésnél?

Augusztus 6-án szerdán több hazai bank ügyfeleinél előfordult, hogy korábbi bankkártyás tranzakcióikkal ismételten megterhelték fizetési számláikat. A hiba oka egyetlen, bankszektoron kívüli kártyaelfogadó technikai problémájára vezethető vissza – jelentette közleményében a Magyar Bankszövetség

Augusztus 6-án szerdán több hazai bank ügyfeleinél előfordult, hogy korábbi bankkártyás tranzakcióikkal ismételten megterhelték fizetési számláikat. A hiba oka egyetlen, bankszektoron kívüli kártyaelfogadó technikai problémájára vezethető vissza – jelentette közleményében a Magyar Bankszövetség.

Mint azt az fmbusiness.hu megtudta, ilyen esetekben mind a kártyatársaságok, mind a bankok a tranzakciók technikai feldolgozását végzik.

A bankok azonnal megkezdték az érintett tranzakciók vizsgálatát és az ügyfelek megfelelő tájékoztatását. A helytelen terhelések helyreállítása megtörtént – szögezte le a bankszövetség.

Bár a duplikált tranzakciók aránya a bankszektor teljes forgalmához viszonyítva nem jelentős, a Magyar Bankszövetség folyamatosan egyeztet az érintett szereplőkkel, különös tekintettel a Magyar Nemzeti Bankra.

Az Országos Fizetési Szolgáltató Zrt. csütörtökön késő este jelezte, hogy egy szállítójánál bekövetkezett technikai hiba miatt több partnerbankjuk ügyfeleinek egyes kártyás vásárlási tranzakcióit duplán terhelték a számlákra

A hiba elhárítása haladéktalanul megtörtént. Az érintett kártyabirtokosoknak ezzel kapcsolatban nem volt teendőjük, mert a tévesen beterhelt összegek teljeskörű jóváírásáról saját kártyakibocsátó bankjuk automatikusan gondoskodott.

A fizetési szolgáltató minden érintett ügyféltől és pénzforgalmi szolgáltatótól elnézést kért az okozott kellemetlenségért.

Forrás: MTI, illusztráció: pixabay.com

Picture of Arany Gábor
Arany Gábor

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor

Continue Reading