2025 December 19

Digitalizációs lemaradásban a magyar vállalkozások

Túl kell lépni azon, hogy egy vállalkozó költségként tekintsen a digitális fejlesztésekre. A hosszú távú megtérülést, a versenyben maradás alapvető eszközét kell, hogy lássa a transzformációban.  A vállalkozások számára a digitalizáció nem választható lehetőség, hanem a fennmaradás és a fejlődés útja” – habzott el a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) rendezvényén.

Túl kell lépni azon, hogy egy vállalkozó költségként tekintsen a digitális fejlesztésekre. A hosszú távú megtérülést, a versenyben maradás alapvető eszközét kell, hogy lássa a transzformációban.  A vállalkozások számára a digitalizáció nem választható lehetőség, hanem a fennmaradás és a fejlődés útja” – habzott el a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) rendezvényén.

A magyar kkv-k jelentős részének teljesítménye még mindig nagyon gyenge a digitális transzformációban, a Digiméter idei kutatása is a magyar kkv-szektor lemaradására hívja fel a figyelmet digitális érettséget illetően – tudatta a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) az MTI-vel.

2021-es szintre esett vissza a kkv-k digitális jelenléte

Közleményükben közölték: a kkv-szektor digitális érettségét vizsgáló idei Digiméter kutatás azt mutatta, hogy a hazai kkv-k nem igazán tudtak fejlődni ezen a téren, holott a vállalkozások számára ma a digitalizáció a fejlődés és a versenyben maradás alapvető feltétele. A 2021-es szintre esett vissza a kkv-k digitális jelenléte (honlap) és a digitális adatkövetés, illetve a legelmaradottabb értéket az értékesítés és marketing indexe mutatja – emelték ki.

Megjegyezték: Magyarország 2024. évi országjelentése is kitér arra, hogy mesterséges intelligenciát a magyar vállalkozások csupán 3,7 százaléka alkalmaz, szemben a 8 százalékos uniós átlaggal, ami azt mutatja, hogy tovább kell javítani a teljesítményt ezen a területen.

A digitalizáció nem választható lehetőség, hanem a fennmaradás és a fejlődés útja

Balog Ádám, a BKIK általános alelnöke a közleményben kiemelte: túl kell lépni azon, hogy egy vállalkozó költségként tekintsen a digitális fejlesztésekre. A transzformációban a hosszú távú megtérülést, a versenyben maradás alapvető eszközét kell látniuk. A vállalkozások számára a digitalizáció nem választható lehetőség, hanem a fennmaradás és a fejlődés útja – közölte.

A Digiméter – Digitális Versenyképességi Mutató 2020-ban indult mérési rendszer, amelyet a SmartCommerce Consulting, a Reacty Digital, az eNET és a Virgo alapított – tutdta meg az fmbusiness.hu.

MTI

Picture of Arany Gábor
Arany Gábor

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor

Continue Reading